Tuesday 18 February 2014

CYST DAN SHAKLEE

Anda tahu tak kenapa ia dinamakan cyst? Cyst adalah sejenis tumbuhan dalam kilang ovary dan  tumbuhan ini mesti mengandungi cecair/fluids, samaada air, cecair becampur perotin, darah beku, darah haid , minyak dan lemak, lendir. Ia bolih disertai dengan tumbuhan daging yang mungkin jenis kanser, rambut , cartilage, tulang dan lain-lain.
Jenis-jenis Cyst


Antara yg sue dpt search dr pakcik google sue share kan disini..
 

Jenis-jenis cyst
Serous Cystadenoma of ovary - kandungan nya air - cyst ini besar , macam hamil 9 bulan.
Banyaknya air dalam karung cyst adalah seperti gambar diatas.
Follicular cyst - mengandungi air, bermula sebagai karung telor tetapi tidak pecah pada  waktu subur/ovulation, ia terus membesar kadang melebihi 5 cm. Biasanya akan pecah sendiri tanpa perlu bedah dan airnya diserap badan. Tidak perlu dibedah.
Corpus luteal cyst - Bermula dari bekas kantung telor yang telah pecah/ovulation dan kehamilan telah berlaku. Peranan corpus luteum ialah untuk menguatkan kehamilan diperingkat awal sabelum uri mengambil alih peranan tersebut kemudian. Kadang2 ia membesar sehingga 8 cm. Jangan takut, kerana biasanya cyst ini akan pecah sendiri dan cecairnya diserap badan.
Hemorrhagic cyst - cyst yang mengandungi darah, ia boleh bermula dari follicular atau corpus luteal cyst, perdarahan berlaku kedalam cyst atau pecah dan darah melempah merata dalam perut menyebabkab kesakitan yang kuat. Perlu pembedahan cemas.
Ruptured ovarian cyst - menyebabkan kesakitan dan perlu dibedah secara cemas
Endometriotic cyst of ovary - mengandungi darah kotor, merosak ovary, saluran fallopio dan rahim. Perlu bedah.
Dermoid cyst ovary atau terratoma - cyst mengandungi cecair berminyak dan lemak, rambut, cartilage , gigi atau tulang. Perlu dibedah.

Ada beberapa org pesakit cyst yg berjaya sembuh dgn hanya consume GLA SHAKLEE..insyaAllah jika masih diperingkat awal GLA SHAKLEE dpt membantu..


Nak dapatkan GLA COMPLEX SHAKLEE
Sms/whatsapp 0134600507/0134579578
Cod/pick up 
TAPAH -TELUK INTAN - KAMPAR - SUNGKAI

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Fully Design By Izza sakura | For Umaira 2013 ©| Best View: Google Chrome